Elnézést a sok smileért, de… (EKF-es és uniós támogatással leromlott és használatlan ingatlanok újulnak meg a városban.)
Kedves Veszprémiek!
Elnézést a sok smileért, de kezd tragikomédiába átmenni ez a történet, és fájó, hogy a többség ezt szívesen nézi, olvassa, kritika megfogalmazása nélkül.
A tisztánlátás érdekében a veszprémkukac cikkét szeretném kiegészíteni, ezért először azt olvassátok el. Ezen cikk linkjét a hozzászólások között találod (Az eredeti posztom alatt Együtt Veszprémért – Adamecz Zoltán Fb oldalon)).
Elöljáróban annyit, hogy nagy öröm mindannyiunk számára, hogy megújulnak ezek az épületek, és a magyar adófizetők erre áldoztak, melyet az EKF 2023 továbbított számunkra.
Épp ezért fontos, hogy az ő és saját megelégedésünkre fenntartható módon gazdálkodjunk a létrejött vagyonnal.
Felettébb érdekes, hogy az igen barátságos bérleti díjak és szerződési feltételek ellenére, mégis csak egyetlen pályázó akadt mindegyikre, és azok is igen csekély szakmai múlttal rendelkeznek.
Örömmel olvasom a polgármester kabinetvezetőjének azon tájékoztatását, hogy fontos volt a bérbeadás során, hogy „a támogatással létrehozott infrastruktúra üzemeltetési költségei se az önkormányzatot terheljék”. Az említett négy esetből kettőnél a város kizárólagos tulajdonában áll a bérlő cég, azaz ez kissé furcsa kijelentés. Kit fog terhelni, ha nem az önkormányzatot?! A város tulajdonában álló céget? Az nem ugyanaz, mintha a várost terhelné?
Tehát leszögezhetjük, hogy a vagyon fenntartása, állagmegóvása a várost fogja terhelni. A másik kettő, múlttal nem rendelkező korlátolt felelősségű társaság, melyek alaptőkéje a minimális 3 millió forint, így botorság azt gondolni, hogy ezek a milliárdos vagyonért felelni tudnának. Ne felejtsük el, hogy a Ruttner házat egy ugyanilyen adottságú Kft. vette meg 30 éve, szintén felújítási kötelezettséggel. Aztán látjuk mi lett belőle… Esetleg a szerződő felek tulajdonosai, vezetői készfizető kezességet vállaltak ezekért? Ismerve a helyi viszonyokat ezt kétlem, de ez lenne az egyetlen megoldás, amit egyébként pl. a bankok vagy más felelős bérbeadók is alkalmaznak. Nem tudom ilyen itt történt-e, de ha pl. Széchenyi kártyát akar kérni egy cipész, attól ezt kérik.
Szóval félek, valójában mindegyik projekt estében a város adófizetői vállalják a valós felelősséget, pedig ilyen kedvező bérleti díjak mellett elvárhatnánk ezt a felelősségvállalást.
Tehát lássuk:
ActiCity. Felújítás költsége? 12.000.000.000,- forint, épp annyi amibe az új viadukt kerülne a Jutasi út és a Dózsaváros közé. A bérleti díj 4,15 millió.
A bérlő a Swing-Swing Kft. A cég kizárólagos tulajdonosa a város, egyetlen alkalmazottja van és 9 milliós veszteséggel működik. Elég sok dolga lesz az egyetlen alkalmazottnak….
Ez a veszteség kb. annyi, mint a Bakonykarszt városra jutó adóssága, tehát inkább át kellene adni az államnak ezt is ingyen, nem?
Egy pályázat után érdeklődőről biztosan tudok, de neki sem mondtak semmit, a pályázat lezárásakor még azt sem tudták milyen helyiségek lesznek benne. Igaz, pályázatot beadhatott volna minden információ nélkül is, hisz a joga meg volt hozzá…
A cikk értelmezése szerint a teljes bérleményt, így nyilván a parkolóházat is 80%-ban kulturális célokra kell használni, ami okán a környék parkolási gondjain nem fog segíteni.
Bár igaz ami igaz, hogy egy jó kulturális program több bevételt hoz, mint egy ácsorgó autó…
Vár utca 17:
Felújítás költsége: 3.000.000.000,- forint, havi bérleti díja 395.000,- forint.
Projekttermek, rendezvény- és kiállítóterem, előadótermek, kávézó és kiszolgálóegységek létesültek az EKF támogatásával. Az épület előtti udvart is rendbe hozták, vendéglátóteraszt alakítanak ki. Megközelíthetővé tették az alsó függőkertet. A Tűztorony alatti udvarrészen szabadtéri színpad lesz nézőtérrel és megújul a gyilokjáró.
Ennek bérleti díja olyan összeg, amelyet -hogy maradjunk a példánál- a Kölcsey könyvesbolt már kifizetett volna azért a kis boltért is, amelyet bezártak, mert ennél drágábban adták volna ki nekik. Azon felnevettem, hogy a használattal kapcsolatos költségek a bérlőt terhelik… miért kit kellene terhelnie? Talán ebből a bérleti díjból az alkalmazottakat is mi fizessük?
Ez a bérlő cég is egyetlen alkalmazottal működik, egy magánszemély birtokában van, akiről nem tudhatjuk mennyire ismeri Veszprémet, de érdekességként megemlíthető róla, hogy a Paks II Zrt. vezető tisztségviselője, aláírásra jogosultja volt. Nézzük a jó oldalát, színvonalas programokat hozhat városunkba, és ott sosem lesz áramszünet…
Deák utcai beruházás:
Felújítás költsége: 2.500.000.000,- forint, bérleti díja: 230.000,- forint.
A bérlő cég a város kizárólagos tulajdonában van. Ennek a szép ingatlannak és a hozzá tartozó területnek a bérleti díja már a Sörpince bérleti díját sem éri el.
Ennek a bérlőnek már legalább van alkalmazottja, összesen 14. 2021-re pedig az addigi milliárdos veszteségből nyereséges lett. Igaz, ők valószínűleg életükben nem folytattak ehhez a tevékenységhez hasonló tevékenységet, hisz nincs egy hónapja, hogy a cég felvette a vendéglátás, stb. tevékenységi köröket, valójában mérnöki tevékenységgel és műszaki tanácsadással foglalkoztak a cégriport tanúsága szerint.
Vélemény, hozzászólás?